Pon - Ned: 00h - 24h

Lokalizacija:

Kako Vaš ugostiteljski objekat može biti uspešniji

Kako Vaš ugostiteljski objekat može biti uspešniji

Praktični saveti kako da unapredite rad vašeg ugostiteljskog objekta

 

Ako imate osećaj da vaš lokal može bolje i uspešnije da radi, ovo je tekst za vas.

Sakupili smo na jednom mestu ključne stvari na koje morate da obratite pažnju, ako želite da vaš lokal bude još uspešniji.


PODIGNITE NIVO KVALITETA USLUGE

Ako gosti izađu iz vašeg lokala zadovoljni kvalitetom usluge i ponude, vrlo je verovatno da će vam se rado opet vratiti. Važi i obrnuto. Zato permanentno vodite računa o edukaciji i profesionalzmu vašeg osoblja. Ovde puno može da pomogne automatizacija procesa naručivanja koja vam smanjuje troškove radne snage a istovremeno podiže nivo kvaliteta usluživanja gostiju. Niko ne želi da ide u lokal gde je ponuda loša, a usluga još gora. Takve stvari odbijaju goste i vode direktno u neuspeh.

NEKA VAŠA PONUDA BUDE KREATIVNA I ORIGINALNA

Ako u nekom sektoru postoji velika konkurencija, onda je to sasvim sigurno – u sektoru ugostiteljstva. Najbolji način da steknete komparativnu prednost u odnosu na konkurente je da pronađete segment ponude koji nije adekvatno pokriven. Ponudite nešto novo, drugačije, bolje. Postanite prepoznatljivi po nečemu, probajte da budete originalni i jedinstveni. To će biti magnet za privlačenje gostiju. Podrazumeva se morate održati uspostavljeni kvalitet ponude.

NE BUDUTE INERTNI

Koliko god da je vaša ponuda u startu bila drugačija od ostalih, vremenom će se gosti toga zasititi ili će i konkurencja početi da nudi nešto slično. Oba ova scenarija mogu smanjiti vaš obim poslovanja, zato ne budite inertni. Oplemenite vašu ponudu sa opet nečim jedinstvenim i originalnim. 

NAPRAVITE JOŠ PRIJATNIJU ATMOSFERU I AMBIJENT

Postavite sebi pitanje zašto ljudi uopšte odlaze u lokale? Videćete da su to u glavnom trenuci predaha, relaksacije i potreba da se sa nekim vide i ispričaju. Sve to je usko povezano sa potrebom da se priušti neka vrsta uživanja, opuštanja i zadovoljstva. U takvim situacijama, svako želi da bude u prijatnom i nenametljivom okruženju. Zato se potrudite da vašoj ciljnoj grupi gostiju baš to i ponudite. 

Osnovne stvari u tom smislu ste već odradili prilikom uređenja enterijera, ali povedite računa o izboru muzike, osvetljenju i čistoći lokala.

EFIKASAN MARKETING

Za moderno poslovanje važi pravilo da ako niste aktivni na internetu, onda kao i da ne postojite. Digitalni marketing postaje sve važniji i raznovrsniji. Više nije dovoljno da imate samo svoj sajt, potrebne su i druge aktivnije i kraće forme koje će pratiti vašu ponudu, događaje, specijalne akcije... 

Koristite sve dostupne online platforme i društvene mreže i aktivno se bavite promocijom. Ako koristite bilo koji napredniji softver za poslovanje objekta, lako ćete kreirati specijalne ponude (Happy hours, doručak do 11h...). Lojaliti program je postao obavezni deo ponude i to u mnogome privlači nove i zadržava stare goste. 

POVRATNE INFORMACIJE

Veoma je važno da uspostavite i negujete kulturu uvažavanja mišljenja vaših gostiju. Kreirajte mogućnost da vam oni, anonimno ili ne, ostave svoje utiske, preporuke, zamerke i pohvale. Ovo je često najefikasniji i najobjektivniji način sagledavanja da li idete u pravom smeru i šta treba korigovati. Isključite ekstremne odgovore i probajte da jasno prepoznate pravac u kojem vaši gosti žele da napredujete. 

Uključite goste u donošenje nekih poslovnih odluka. Recimo, anketirajte goste o izboru sledećeg događaja za organizaciju, koji je čaj najpopularniji za ovu jesen, koji sladoled ili kolač bi voleli da bude na akciji...

KONCIZAN I EFEKTAN JELOVNIK

Jelovnik je pravi reprezent vašeg objekta. Zato jeftine i neugledne jelovnike ostavite onima koji su manje uspešni od vas. Meni treba da bude koncizan i što informativniji, sa pregršt detalja i slika, da gost jednostavno poželi da nešto naruči iz njega. Idealno bi bilo da imate digitalni meni, sa obiljem opcija za naručivanje. Ovo gostima pruža mogućnost da samostalno, bez konobara, obavi porudžbinu sa svim detaljima. Iskustvo pokazuje da kada gosti naručuju sami bez konobara, oni nemaju taj osećaj pritiska i onda naruče i više i detaljnije. Pri tom, imaju tačan uvid u kalkulaciju svega što su naručili i to neprestano ističu kao veliku prednost. Naravno, takva narudžbina se automatski prosleđuje do šanka ili kuhinje, može se pratiti njen status, procenjeno vreme do realizacije narudžbine...


AUTOMATIZACIJA POSLOVANJA


Danas svi iole ozbiljniji ugostiteljski objekti koriste neki od programa u svom poslovanju. Jednostavno, to donosi toliko ušteda u smislu automatizacije procesa i efikasnosti osoblja, da niko više i ne pomišlja da radi to bez softvera. Znači, sa mnogo manje ljudstva, uslužićete mnogo više gostiju. Idealna kombinacija. Odličan primer je Sky TOUCH aplikacija koju možete besplatno i isprobati.

Da ne spominjemo nivo kvaliteta usluge, koji današnji gosti sve više zahtevaju. Procesi poručivanja, izdavanja računa ili predračuna, naplaćivana kod stola gosta (svim modernim sredstvima plaćanja), bez primene modernih IT rešenja su spori i za goste neprihvatljivi. 

Najnoviji trendovi, delom bazirani i na pandemijskim iskustvima, idu i dalje u smeru automatizacije poručivanja. Naime, sada je moguće, ako softver ima te funkcionalnosti, da gosti učitaju vaš QR kod sa stola i da na svom mobilnom uređaju vide kompletan vaš digitalni meni. Podrazumeva se da mogu samostalno, bez konobara, poručiti šta žele i ta će porudžbina iste sekunde biti vidljiva svima koji su uključeni u proces realizacije te porudžbine. Pogledajte kako je to rešeno kroz aplikaciju Sky BARMAN i isprobajte besplatno.

Ovakvo digitalno poslovanje predstavlja temelj dalje automatizacije, u smislu da je onda lako pratiti produktivnost i efikasnost osoblja, potrošnju pojedinih artikala, upravljati zalihama, kontrolisati procese u okviru kuhinje, napraviti bilo koju vrstu dnevnog ili periodičnog izveštaja, raditi sa eFakturama, pripremiti dokumenta za knjigovođu... Posetite stranicu Sky OFFICE za više informacija i probajte besplatno.

Vlasnicima su svi ovi podaci dostupni na jedan klik, ma gde se trenutno nalazili. Bukvalno možete sa plaže da pratite poslovanje vašeg objekta u realnom vremenu, da odobravate eFakture, baš kao da ste fizički prisutni u objektu. Primena ovakvog programa može dramatično da relaksira dnevnu dinamiku najodgovornijih za poslovanje. Pogledajte za više detalja Sky MOBILE aplikaciju i isprobajte besplatno sve mogućnosti. 

Naravno, preduslov je da program koji koristite omogućava te fukcionalnosti.
Pogledajte kako je Sky POS kvalitetno odgovorio na sve ove potrebe modernog ugostiteljskog objekta.

MODERNI NAČINI POSLOVANJA

Najbolji programi su otišli i korak dalje. Oni vam otvaraju nove biznis mogućnosti pre svega baziranim na online poslovanju, sinhronizuju procese između magacina i kuhinje, omogućavaju lojaliti programe i sprovođenje specijalnih akcija i promocija, pružaju jasan uvid u povratnu reakciju i navike gostiju...

Najbolje je nabaviti jedan softver koji ima sve ove mogućnosti i može uspešno da pokrije sve faze poslovanja. Takav program treba da olakšava rad u pozadini, ali i da vam oruđe za  sve moderne servise. Vlasnicima je sve važnija funkcionalnost da mogu online da prate poslovanje u realnom vremenu, jer to donosi nemerljivu dozu komfora. 

Koji god program da nabavite, insistirajte na pravoj tehničkoj podršci u režimu 24/7, kao i na garanciji da će program u svakom trenutku biti usaglašen sa poreskim i drugim važećim zakonskim propisima.

ORGANIZACIJA RAZNIH DOGAĐAJA

Potrudite se da stalno organizujete neku vrstu dešavanja u vašem objektu. Koncerti, svirke, veče vina ili piva, razna druženja, trudite se da pogodite senzibilitet vaše ciljne grupe gostiju. Naravno, sve to dobro marketinški ispratite preko svih dostupnih kanala.

PERMANENTNA ANALIZA

Svaki novootvoreni ugostiteljski objekat sam  po sebi izaziva interesovanje i pažnju potencijalnih gostiju. To je sjajna vest za one koji tek kreću, ali vodite računa da taj period ne traje beskonačno. Imate malo vremena da iskoristite znatiželju gostiju i da ih pretvorite u svoje redovne goste.  

Nakon nekog perioda, obično odreaguje i konkurencija pokušavajući da vas dostigne. Najčešće tako da uvrsti u svoju ponudu sve ono čime ste se vi izdvajali. Ovo prihvatite kao jedan od principa u tržišnoj utakmici, koji ćete i vi primenjivati u svojoj poslovnoj praksi. Na vama je da pažljivom analizom i svoje i konkurentne ponude osmislite način da ostanete u fokusu vaše ciljne grupe. Ako u tome uspete, vaš lokal će polako postati kultno mesto koje će imati vernu klijentelu. Ovo je lako reći a mnogo teže …

UMESTO ZAKLJUČKA

Voditi poslovanje ugostiteljskog objekta nije ni malo trivijalno. Puno je tu stvari o kojima treba permanentno voditi računa. Vrlo često se u praksi može videti da su najodgovorniji za poslovanje prezauzeti operativnim poslovima da bi imali snage da strateški promišljaju i usmeravaju posao. To je auto put ka neuspehu i pretvaranju privatnog života u horor. 

Zato uradite sve da sebi olakšate ionako zahtevne obaveze. Proširenje tima sa posvećenim profesionalcima je uvek dobra opcija, ali ona ima svoje ekonomske i organizacione reperkusije. Probajte da primenom programa svedete i troškove i obaveze na što niži nivo, ali vodite računa o njegovom kvalitetu. Jeftini programi najčešće samo dodatno iskomplikuju stvari i predstavljaju novu glavobolju.

Ali da ne završimo u negativnom kontekstu. Cilj ovog teksta nije da vas obeshrabri, nego da vam ukaže na korake čija primena značajno može unaprediti poslovanje. Ako su to već mnogi uspešno primenili, zašto ne biste i vi? Samo napred i verujte u sebe.