Kako izabrati najbolji POS sistem za poslovanje?
SVE ŠTO TREBA DA ZNATE O POS SISTEMIMA PRE NEGO ŠTO DONESETE ODLUKU O NABAVCI
Svet IT tehnologija danas napreduje nestvarnom brzinom. Sve ono što je juče bilo nezamislivo, sutra će postati standard poslovanja. Jednostavno, uštede i otvaranje novih poslovnih mogućnosti, danas su usko vezani sa digitalnom transformacijom poslovanja i tako će zasigurno biti u sagledivoj budućnosti. Vaša konkurencija verovatno već ima primenjeno rešenje ili radi na njegovom uvođenju. Država nameće pravila koja takođe idu u smeru uvođenja digitalnog poslovanja, od fiskalizacije, faktura, do plaćanja poreza, tako da je prava dilema nije DA LI, nego KOJE rešenje primeniti.
Na tržištu postoji veliki izbor rešenja odnosno kompanija koje se bave implementacijom POS sistema. Većina njih ima softversko rešenje ili nude da preko njih nabavite i softver i neophodni hardver za sve to.
S obzirom da POS sistem, ako iskoči iz režima normalnog funkcionisanja, zaustavlja kompletnu prodaju, skloni smo mišljenju da temelj Vašeg poslovanja mora biti urađen kvalitetno i po Vašoj meri. U prevodu, ako se negde isplati uložiti u pouzdanost i flksibilnost sistema - to je svakako ovde. Takođe, smatramo da o tako osetljivoj temi treba da se konsultujete sa profesionalcima koji već poseduju značajno iskustvo. To će Vam sigurno pomoći da samostalno ili u saradnji sa njima, osmislite i implementirate sistem koji Vam neće sutra biti kočnica u poslovaju i uzrok glavobolja.
Izaberite profesionalce kojima ćete poveriti srž svog poslovanja
Pouzdanst i kvalitet
Ako znamo da je država posebno osetljiva na neizdavanje fiskalnih računa, jasno Vam je da ovaj sistem mora da bude krajnje pouzdan i kvalitetan. Jedan greška po ovom pitanju može imate daleko veće posledice po Vaše poslovanje od cene kompletne nabavke pouzdanog POS sistema.
Nivo tehničke podrške
Bilo kakvo iskakanje mora biti sanirano u što kraćem roku, odnosno tehnička podršku koju treba da tražite od partnera mora biti adekvatna i u režimu 24/7.
Permanentno održavanje i unapređenje softvera
Pravila poslovanja koja definiše i menja država, sklona su zakonskim izmenama. To mora postati briga Vašeg partnera. On mora da uskladi svoj softver sa pozitivnim propisima koje je propisala država, odnosno da ni u jednom momentu zbog toga ne bude ugroženo Vaše poslovanje. Ovo je esencijalno, ali na žalost nismo sigurni da sve firme imaju kapacitet da ispune ove standarde.
Vaš biznis mora biti u njihovom fokusu
Potpuno je legitimno razmatrati i ponude firmi koje preprodaju tuđi softver. Obično je to softver koji je već zaživeo na nekom drugom tržištu. Ovakva rešenja imaju dokazane kvalitete, ali je pitanje da li pokrivaju sve specifikume vezane na Vaše poslovanje. Znamo da će deklarativno svi reći da to nije problem, ali u praksi ... U praksi, možete biti sigurni da oni koji su tu već dugi niz godina i kojima je taj posao u primarnom fokusu neće, sebe radi, ugroziti ni Vas.
Ekonomski kriterijumi
Velika ponuda POS rešenja na tržištu uslovila je da su ona postala međusobno potpuno uporediva po pitanju troškova nabavke. Da, postoje razlike, ali su one najčešće na simboličnom nivou i obično su posldica kvaliteta usluge koja je pruža krajnjem kupcu.
Sve završavate na jednom mestu brzo i lako
Vodeće firmu u ovom biznisu, koje su već godinamana našem tržištu, prepoznaćete po tome što su već razvile direktnu saradnju sa vodećim svetskim kompanijama koja se bave proizvodnjom POS opreme (HP, Shuttle, Star, Sunmi, ...) i da zato mogu da Vam ponude tu opremu po bitno povoljnijim uslovima nego da je sami nabavljate. Obično u svojoj ponudi imaju razne vrste računara i štampača baš za potrebe POS sektora, perifernu opremu, barkod skeneri, čitaći kartica i sl. To Vam daj mogućnost, da relativno brzo i lako, zaokružite celu priču na jednom mestu - baš po svojim potrebama.
Benefiti uvođenja POS sistema
Termin POS (Point of Sale) sistem nije široko rasprostranjen. Poznat je onima koji su zbog potreba svog posla imali susret sa tom tehnologijom. Većina ljudi u glavi ima predstavu da je to u stvari fiskalna kasa za transakcije sa kupcima.
Međutim, POS sistem je mnogo više od toga: da, on svakako ima funkcionalnost fiskalne kase, ali je on tu zbog mnogih drugih naprednih opcija koj kase nemaju. POS sistem može da Vam pomogne da povećate prodaju, uvedete nove usluge, proširite asortiman i načine plaćanja, uvećate bazu svojih klijenata, poboljšate iskustvo gostiju, povežete se sa softverom za knjigovosdstvo ili fakturisanje, preuzme na sebe gomilu administrativnih poslova, pomaže u analizi i donošenju važnih poslovnih odluka, .. Zaista je širok dijapazon mogućnosti koji kvalitetno POS rešenje nosi sa sobom.
Faktori koji utiču na izbor POS sistema
POS sistem za vaš bizinis uslovljn je mnogim faktorima. Zavisi od toga šta prodajte, koju vrstu usluge nudite, kao i od vrste, veličine i fluktuacije klijenata u Vašeg objektu. Jedna pekara sigurno ima drugačije potrebe i način poslovanja od kafića. Manji lokal, kafić, picerija drugačije posluje od većeg i veoma posećnog restorana ili kluba.
Za biznise manjeg obima, veoma važan faktor su troškovi (početni i tekući), bezbednost, PCI usaglašenost i upotrebljivost.
Sve u svemu, izbor je na Vama. Da bi Vam pomogli da doneste pravu odluku u daljem tekstu mi ćemo se potruditi da Vam, ovim tekstom, pomognemo u pronalaženju i odabiru odgovarajućeg POS sistema.
ŠTA JE POS SISTEM?
POS sistem predstavlja mesto gde prodavci mogu brzo i efiksno da izvrše prodaju tj. naplatu usluga i dobara.
Srž POS sistem čini računar na kome je instaliran specijalizovani program za izdavanje fiskalnih i drugih računa, bar kod čitača, RFID čitača, fiskalnih i termo štampača, kao i raznih drugih perifernih uređaja (A4 štampača, digitalnih vagica...).
Ovako ukomponovani hardver i softver zajedno rade na poslovima i transakcijama u okviru maloprodajnih i ugostiteljskih objekata. Omogućavaju da obavite prodaju i prihvatite plaćanja. To je mnogo više od obične fisklane kase i može se raščlaniti na tri osnovne komponente:
HARDVER
POS hardver vam omogućava prihvatanje bukvalno svih načina plaćanja - gotovinu, kreditne kartice (naročito čip kartice) i mobilno plaćanje. Može podržavati i loyality programe, akcije, penzinerske i studentske kartice.Osim toga, vaš POS sistem može da štampa potvrde, skenira bar kodove i izdaje fiskalne račune kao i slipove za porudžbine u ugostiteljskim objektima.
SOFTVER
POS softver je komandni centar Vašeg poslovanja. To je tačka gde Vaše naplata dobija digitalnu formu i kao takva služi kao izvor podataka za sve ostale softvere. Na osnovnom nivou, POS sistem omogućava korisnicima da prate promet, gotovinski tok, inventar hrane, jasnije rečeno - pojednostavljuje knjigovodstvo, a tu je još mnoštvo korisnih alata, kao što su: izveštavanje o prodaji, upravljanje zalihama i još mnogo toga.
PLAĆANJA
POS sistemi se takođe brinu o usmeravanju sredstava na vaš bankovni račun nakon svake prodaje. Pravi POS omogući će da zabeležite svaku prodaju i pomaže vam da pojednostavite svakodnevne i smorne administrativne zadatke.
KADA VAM JE POTREBAN POS SISTEM?
Več smo rekli da bez njega nema modernog poslovanja. Ako želite da prihvatite plaćanje kreditnim i debitnim karticama i da, uz to, imate pojednostavljen sistem za praćenje prodaje, poželjeno je da investirate u POS sistem.
Teško ćete imati tačan uvid u svoje poslovanje, ako nemate solidan sistem za elektronsku evidenciju prodaje. U suštini, što više podataka imate o svom poslovanju, veća je mogućnost da donesete pravilne poslovne odluke, odnosno da uočite dobra i loša mesta u Vašem biznis modelu.
U osnovi, postoje dve vrste poslovanja kojima je potreban sistem prodaje. To su maloprodaje i ugostiteljska preduzeća kao što su kafići, restorani i sl.
POS SISTEM ZA MALOPRODAJU
Ako je Vaš biznis model da imate maloprodaju, potreban Vam je maloprodajni POS sistem koji, između ostalog, nudi upravljanje zalihama i može da se poveže na skener bar koda i štampač računa.
Softveri za maloprodaju su kompletna informaciona-softverska poslovna rešenja koja pokrivaju sve sfere rada maloprodajnih objekata. Oni podržavaju rad sa fiskalnim štampačima i kasama na prodajnim mestima (POS). Standardno podržavaju rad sa više objekata i pristup sa udaljene lokacije preko interneta. Opciono daju mogućnost integracije sa ostalim POS uređajima (čitači, skeneri,vage..).
Kvalitetan maloprodajnog POS sistema mora da poseduje:
• Brzo i kvalitetnijo pružanje usluga
• Savremen i moderan način rada
• Prodaja i izdavanje računa preko računara
• Pregled kompletnog poslovanja
• Kontrolu zaposlenih
• Praćenje zaliha i prometa u realnom vremenu
• Udaljeni pristup sa bilo koje lokacije u okviru i van objekta
• Preglede i evidencije računa
• i dr.
Sky POS program za maloprodaje namenjem je trgovinskim preduzećima i preduzetnicima. Poseduje sve karakeristike o kojima smo malo pre nabrojali. Pored toga ima i napredne opcije i funkcionalnosti koje će Vam rešiti mnoge glavobolje i uštedeti puno truda i vremena.
Prepustite rutinske zadatke računaru i maksimalno pojednostave svoje poslovanje.
Primenom Sky POS programom za maloprodaje, ubrzajte svoje poslovne procse i budite efikasniji od konkurencije.
Neophodno je da budete brzi i precizni u svom poslu, a uz SKY POS softver to je i moguće.
SKY POS SISTEM ZA KAFIĆE I RESTORANE
Kafići i restorani su vrlo specifični u svom poslovanju. Zahtevaju brojne specijalizovane funkcionalnosti na prodajnim mestima. Zajedničko za poslovanje malog bara ili elitnog ugostiteljskog objekta, je da se u svom funkcionisanju moraju osloniti na kvalitetan POS sistem. Pravi POS sistem ne samo da će rezultate učiniti transparentnijim, već će i mogućnost aktivnog praćenja performansi personala i usluga biti na jedan klik od vas. Sve to čini Vaše poslovanje daleko izvesnijim i efikasnijim.
Karakteristike dobro dizajniranih POS sistemi za kafiće i restorane su:
• izdavanja računa jednim klikom,
• touch screen optimizacija za lako kucanje artikala,
• brzog logovanja u program (RFID kartice),
• rada sa grafičkim stolovima,
• lakog preuzimanja stolova od drugog konobara,
• jednostavne primene Loyalty sistema,
• rada sa turama i brzim stolovima,
• brzog izdavanja gotovinskog računa,
• automatskog zatvaranja radnog dana.
Sky POS programom za restorane i Sky POS programom za kafiće, vam pružaju mogućnost da lako sklopite sve izveštaje na kraju dana tako da zatvaranje na kraju postane jednostavna rutina.
SKY POS ima sve ove funkcionalnosti. Namenski je kreiran da obezbedi jednostavan, efikasan i brz način rada:
• za sve tipove restorana i kafića,
• jednostaan za upotrebu,
• brz,
• efikasan.
Za razliku od opštih POS sistema, Sky POS je prilagođen potrebama mesta kao što je vaše, osiguravajući vam sve pogodnosti navedene u ovom članku. POS softver na ovaj način postaje centralno mesto vašeg poslovanja.
POS SISTEM ZA PEKARE
SKY POS aplikaciju za pekare, predstavlja modifikovano rešenje prilagođenjo funkcionisanju ove vrste objekata. Implementacijom odgovarajućeg softvera za upravljanje pekarom, moći ćete da pružite bolju i efikasniju uslugu, svaki put kada vas kupci posete.
Najveći faktor u pravom sistemu prodaje pekarskih proizvoda je brzina. Tačnije, vašoj pekari potreban je sistem za naručivanje koji će kupce da obrađuje najbrže što može.
Pomoću POS sistema i aplikacije možete rukovati narudžbama korisnika na tabletu bez potrebe za pokretanjem napred i nazad u centralni registar.
Upravljanje zalihama je posebno važno za pekare, jer pečenje zahteva tako precizna merenja. Pomoću SKY POS aplikacije za pekare, efikasno možete pratiti sastojke. Svaka stavka može se uneti u bazu podataka, zajedno s jedinicom za merenje, troškovima, podacima o dobavljaču i još mnogo toga.
Odatle možete uneti količinu sastojaka koje svaki artikal koristi. Dakle, dok prodajete pecivo, zaliha sastojaka se u skladu s tim prilagođava. Uz ovaj mali softver za upravljanje pekarama na dohvat ruke, nikada nećete ponestati sastojaka.