Happy hour u ugostiteljstvu

HAPPY HOUR KAO MOĆNO ORUŽJE KOJE OTKLANJA SLABOSTI U POSLOVANJU OBJEKTA
Za svakog ugostitelja je najskuplja opcija da objekat radi, a da nema posetioca (u prevodu svi troškovi su tu, a nema prihoda). Moćno oružje u vašim rukama koje u ogromnom broju slučajeva rešava ovakve izazove jeste HAPPY HOUR ponuda.
Happy hour je vremenski ograničena akcija (samo ime kaže - srećni sat) kojom vi pod izuzetno povoljnim uslovima nudite kompletnu svoju ponudu proizvoda (ili kombunujete samo neke od njih). Ovakva akcija se praktikuje u vremenskim intervalima kada vaš lokal nema dovoljnu posećenost ili želite da se marketinški promovišete. Kako sve to da uradite i iz toga izvučete maksimum za vas, objasnićemo u nastavku teksta.
Jedini preduslov za ovakve akcije je da korisite program za ugostiteljstvo sa kojim može da se sprovede ovakva ponuda. Takođe, skoro da je nemoguće uraditi naknadne analize, bez dobrog softvera. Zato je svakako naša preporuka da koristite softver koji vas neće limitirati u takvim, danas uobičajenim stvarima.
Benefiti uvođenja HAPPY HOUR akcije
Ovakva akcija je najčešće plod dublje analize poslovanja vašeg objekta. Najčešće, vlasnici/menadžeri identifikuju vremenske periode u toku dana kad lokal nije dovoljno posećen. Neki tipični termini su jutarnji/prepodnevni ili kasni popodnevni (obično između 16h i 19h). Opcija skraćenja radnog vremena (pogotovu za jutarnje termine) je uvek moguća, ali to ostavlja jako negativan utisak kod gostiju, stvara konfuziju kod njih i nailazi na lošu reakciju.
Mnogo je bolje da privučete nove posetioce nekom atraktivnom ponudom. Velika je šansa da ako lepo osmislite celu priču, dobijete ne samo nove goste, već i da njih pretvorite u stalne klijente i time dugoročno stabilizujete prihode. Takav gost će doći i sutra, i posle podne, i uveče, i .... Jednom rečju, promovišete svoj biznis i brendirate svoje poslovanje.
Takođe, analizom stanja zaliha možete doći do zaključka da na lageru imate veću količinu nekih proizvoda od optimalne. Kao izlazna strategija iz te situacije može da posluži HAPPY HOUR akcija. Recimo, ostalo vam je dosta limuna i narandži posle Nove godine, pa zato ponudite ceđene sokove (uz zdrav doručak) po povoljnijim uslovima. Reakcije gostiju kojima je zdravlje visoko na listi prioriteta je neverovatna. A to su često i platežno potentniji klijenti. Time ne samo da povećavate promet, već i profilišete svoje goste.
Ugostitelji često mogu ostvariti benefite i na nabavnoj strani. Kroz povećanje prometa, mogu za sebe da obezbede značajno povoljnije uslove saradnje sa dobavljačima (više o tome smo pisali u tekstu Ugovori o brendiranju u ugostiteljstvu.
Hodogram primene HAPPY HOUR akcije
Ovakav model vremenski ograničenih akcija postoji odavno. I tada i sada hodogram aktivnosti je ostao isti:
- Kvalitetna analiza - cilj je precizno targetiranje slabih tačaka u poslovanju: periodi bez dovoljno gostiju (njihova dinamika i uočavanje pravilnosti), definisanje nekog strateški važnog cilja kao motiv za pokretanje akcije (novi posetioci, profilisanje gostiju, targeti kod dobavljača, promocija lokala ili brenda...
- Osmišljavanje same HAPPY HOUR akcije - koje proizvode iz ponude spojiti, koliki popust dati, koju ciljnu grupu imate u vidu, analiza potrošačkih navika posetioca...
- Realizacija HAPPY HOUR akcije - danas se to radi uz pomoć programa za ugostiteljstvo sa par klikova i potpuno jednostavno i vlasnika i za kompletan personal (oni jednostavno samo rade svoj posao, a softver vodi računa o svemu ostalom - po pravilima koje ste vi odredili).
- Analiza učinka akcije - da li se promenila posećenost lokala u targetiranim terminima, da li je skočila prodaja, prosek računa i ukupan prihod, da li se izdiferencirala nova grupa gostiju...
- Eventualne korekcije akcije - ako ste primetili da nešto može bolje, a vi to i primenite.
Uspešni primeri HAPPY HOUR akcije
Kako u praksi uraditi i uspešno sprovesti ovakve strategije, najbolje ćemo vam pokazati kroz konkretne primere.
Neki od osnovnih oblika HAPPY HOUR akcije su:
Ceo asortiman na popustu
Ponudite kompletan asortiman po povoljnijim uslovima (recimo popust 20% od 8h do 10h). Dobro analizirajte sate najslabije posećenosti vašeg lokala i u skaldu sa time ponudite popuste. Naravno, sa druge strane morate voditi računa o ukupnoj profitabilnosti vašeg poslovanja i u skladu sa time definisati pravila igre.
Vezani artikli
Kroz ovu vrstu vremenski ograničene akcije, nudite 2 (ili više) vezana artikla po povoljnim uslovima. Dobro analizirajte navike vaših posetilaca i jasno uočite trendove šta oni najviše vole da naručuju zajedno. Daćemo kao primer nekoliko čestih kombinacija:
- doručak i kafa,
- čaj i pecivo,
- pivo i grickalice,
- jelo i aperitiv/dižestiv,
- ručak i desert,
- večera i čaša vina
- brza hrana i gazirani napitak
Besplatna dostava u definisanim terminima
Ako imate mogućnost za ovakav vid poslovanja (opet se vraćamo na softver), prepoznajte kada vam je kuhinja nedovoljno iskorišćenja i u skladu sa tim ponudite gratis dostavu. Velika je šansa da će ovakva vaša poslovna politika naići na izuzetan prijem kod mušterija.
Branč u pravo vreme
Poslovni ljudi imaju zahtevnu dinamiku obaveza. Vrlo često ne stižu da od obaveza odvoje dovoljno vremena za redovne obroke. Branč, kao neka vrsta zamene i za doručak i za ručak, predstavlja mogućnost za njih da spakuju poslovni sastanak i obrok u svoje radno vreme. Pri tom, to nije tako zahtevna forma kao klasičan poslovni ručak.
Ručak za celu porodicu
U moderan i zahtevan poslovni život, teško je uklopiti i obaveze pripremanja porodičnih obroka. Neka finansijski izbalansirana ponuda se tu može pojaviti kao idealno rešenje. Ponudite ručak za celu porodicu po značajno povoljnijim uslovima u popodnevnim terminima, kada opterećenost vaših kapaciteta ionako nije na dovoljnom nivou. Naravno, i ovde ostavite mogućnost za online poručivanje i konzumiranje van vašeg lokala.
Zdrava ishrana
Pokušajte da se izdvojite od konkurencije promocijom zdravih obroka. Danas ljudi imaju sve višu svest o tome da je jako važno kako se hrane, i neretko za takvu vrstu ishrane su spremni da plate i višu cenu. Pokušajte da se pozicionirate kao objekat koji (za početak u terminima kada to vama odgovara) na asortimanu ima isključivo zdravu hranu i napitke. Time targetirate specifičnu ciljnu grupu gostiju za koju smo već rekli da im cena nije najvažniji kriterijum (programeri su tipičan primer takvih gostiju). Oni pre svega žele da bez mnogo muke i komplikacija dobiju kvalitetan obrok i uslugu. Vodite računa da prvo morate da steknete poverenje kod takvih mušterija, jer oni umeju da budu jako izbirljivi.
Tematske večeri
Nabavili ste veću količinu vina koja se ne prodaje dinamikom koju ste pretpostavili? Ne brinite, takve situacije se dešavaju u ugostiteljstvu. Iskoristite to da napravite nesvakidašnji događaj u vašem lokalu i napravite - promociju tih vina. Naravno da ćete se odreći dela profita posmatrano pojedinačno, ali će kumulativni efekat biti enorman. Još ako uz sve to dodate malo pršuti, sireva, kanapea... - eto prilike za sjajnu zaradu i vrhunsku promociju objekta.
Napominjemo da su ovo neki bazični principi i da samo od vas i vaše kreativnosti zavisi izgled i obim akcije. Naravno, i od programa koji koristite, ali to smo već spomenuli.
Recimo za Sky POS program za ugostiteljstvo smo sigurni da ćete brzo i lako napraviti i sprovesti u delo bilo kakvu HAPPY HOUR akciju. Čak i ako imate više objekata kojima rukovodite. Takođe, izveštaji o efektima će vam biti dostupni u roku od par sekundi i to sa par klikova.
Uostalom uvek možete potpuno bestplatno isprobati Sky POS program za ugostiteljstvo i uveriti se u njegove mogućnosti.
HAPPY HOUR akcija za HAPPY END
U ogromnom broju slučajeva, efekti ovakvih akcija dovode do značajnog poboljšanja rezultata poslovanja. Zato shvatite ovu vrstu akcija kao potencijalno moćno sredstvo koje vam može doneti puno benefita. Potrebno je samo malo truda da uložite u samom startu oko definisanja same akcije, sve ostalo radi softver samostalno i bez greške.
Da ne spominjemo da u suštini vi nemate šta da izgubite. Ako je posao išao slabo u nekim terminima, ovom akcijom može samo da postane bolji. Zato, samo napred i iskoristite ono što vaši konkurenti već uveliko koriste.