Pon - Ned: 00h - 24h

Lokalizacija:

Kako napraviti meni za bolje iskustvo gostiju

Kako napraviti meni za bolje iskustvo gostiju

Napravite Meni kakav Vaš objekat zaslužuje i pružite gostima više od očekivanog

 

Svi znamo za staro pravilo - nikad nećete imati drugu šansu da ostavite prvi utisak. Jedan od prvih reprezenata vašeg objekta jeste vaš Meni. On je prodavac vašeg asortimana, što znači da njegov kvalitet direktno utiče na to da li će i u kojoj meri gosti naručivati.

Na osnovu izgleda i kvaliteta menija, gost već stiče prve impresije ali i očekivanja. On može biti mnogo više od jelovnika, bukvalno može pridobiti simpatije gostiju na vašu stranu.Tretirajte ga kao moćan marketinški alat za vašu promociju i iskoristite ga u punom kapacitetu. 

Meni – vaš glavni prodavac

Istraživanja pokazuju da preko 90% gostiju dolaze u restorane bez jasne vizije šta će tačno da poruče. To znači, da je i da će na osnovu njega gosti doneti odluku na licu mesta (eventualno uvažavajući preporuke personala). Zato se maksimalno potrudite oko njegove izrade. Gostima je često dovoljna lepa slika nekog jela pa da stomak preuzme komandu.

Primenom saveta iz ovog teksta, možete precizno usmeriti pažnju gostiju na ono što je optimalna ponuda i iz vašeg ugla. To može u mnogome smanjiti troškove poslovanja objekta, ne umanjujući hedonistički pristup i zadovoljstvo gostiju.

Izgled menija prilagodite ciljnoj grupi gostiju

Postulati otvaranja ugostiteljskog objekta kažu da je jedna od prvih stvari koju treba uraditi  - odrediti ciljnu grupu gostiju. Na osnovu toga, radi se uređenje objekta, dizajn enterijera i mnogo toga još. Slično je i sa samim menijem. Nisu isti standardi za menije (a ni ponuda) ako otvarate restoran brze hrane, etno restoran ili ekskluzivni celovečernji restoran. Zajedničko je samo to da svi gosti vole da osete dozu luksuza, višu od očekivane. A kad su gosti zadovoljni, onda i više naručuju. Zato uvek napravite što luksuzniji meni sa jasnim i konciznim informacijama. 

Kompletan njegov dizajn mora da se uklopi u vaš koncept i da podrži vaš brend. Mora da bude po ukusu vaše ciljne grupe gostiju.

Grupišite jela

Grupisanje jela se može uraditi na više načina:

  • prema redosledu naručivanja (od predjela do deserta)
  • prema obroku - doručak, ručak, večera...
  • prema vrsti korišćenih sastojaka – jela od riba, jela od piletine, vegetarijanska jela
  • prema načinu pripreme – jela sa roštilja, kuvana jela, ispod sača...

Ovo uglavnom zavisi od vašeg poimanja optimalnog, ali i od vrste restorana. Za koji god pristup da se opredelite potrebno je da to uradite krajnje sistematično. Posvetite dosta pažnje onim stavkama za koje očekujete da će biti glavni favoriti vaše ponude. 

Iskoristite psihologiju potrošača

Ljudski mozak skoro uvek favorizuje informaciju koja se nalazi u gornjem desnom uglu. Zato je takvo mesto idealno za sliku vašeg favorita iz ponude. Generalno, iskustva sa menijima potvđuju da se jela na desnoj strani jelovnika mnogo više naručuju. Vodite računa o tome kad koncipirate svoj jelovnik.

Većina gostiju makar podsvesno, vodi računa o ceni ukupne narudžbine i u skladu sa tim donosi odluke. Znajte da je sa tog aspekta mozgu daleko prihvatljivija cena koja nema pored sebe napisanu valutu (recim RSD) ili je napisana u formatu bez zareza i para (1234 je mnogo bolje od 1234,00).

Što se tiče same kompozicije ponude na jednoj strani, kreće se sa najjeftinijom ponudom, pa se ide ka skupljim. Najskuplja jela se stavljaju na sredinu lista, a onda se opet ide sa nižim cenama. Recimo, na stranici sa ponudom pica najjeftinija pica se stavlja prva, zatim sve skuplje i tako do sredine ponude (strane). Od sredine do kraja stavljaju se specifične ponude ili klasične u opadajućem nizu po pitanju cene. 

Ovako koncipiran raspored psihološki je mnogo prihvatljiviji gostima i dovodi do više naručivanja skupljih varijanti vaše ponude.

Ne sme biti komplikovan. Brza i jasna informacija pospešuje porudžbinu

Dobro koncipiran meni sadrži sve potrebne informacije koje su bitne gostima. Ne smete se previše rasplinuti kako gosti ne bi izgubili želju da nešto naruče. Suština je naći pravu meru između kratkog i jasnog opisa sa jedne strane i detalja koji gostu pomažu da se odluči.


Slike puno pomažu, ali ne preterujte

Lepo osmišljene i kvalitetno odrađene fotografije u mnogome pomažu. Ako su gosti relativno gladni (a obično jesu), fotografija koja prosto miriše će sigurno izazvati reakciju. 

Ne preterujte sa fotografijama. Ostavite ih za najjače adute.


Istaknite jela po kojima ste prepoznati

Dosta restorana ima deo ponude po kojem su prepoznati od strane gostiju (dobar roštilj, riba, sladoled...). Oni moraju biti adekvatno pozicionirani u meniju. Ako vam je cilj da plasirate i nešto drugo iz svoje ponude, nije loše da to postavite odmah do svojih favorita.

Ne donose vam sva jela isti procenat zarade. Analizirajte to i potrudite se da posebno istaknete ona jela koja vama odgovaraju da budu više naručivana.


Vremenski ograničene ponude 

Deo menija mogu činiti i lepo odštampane promo stranice za trenutne specijalne ponude. Takve ponude su vremenski ograničene i svakako osmišljene između ostalog i na osnovu praćenja zaliha namirnica u vašem magacinu.

Takođe, sve češće se u okviru menija može naći i posebna stranica koja sadrži dnevnu ponudu restorana za taj dan, sa par jela u ponudi. Ovo je naišlo na pozitivan odjek kod mušterija, ali se mora povesti računa o redovnom ažuriranju stranica.

Naravno, sve to mora biti i softverski podržano u smislu da se ovakve i slične akcije (doručak do 11h, Happy Hours...) lako mogu spovesti kroz sistem.


Iznenadite goste ponudom (cigarete, degustacija...) 

Nemerljiva je pozitivna impresija gosta, kad shvati da u vašoj ponudi može naći i nešto što bi hedonistički zaokružilo celo iskustvo. Ako mu baš posle divnog obeda ponudite prvoklasnu cigaru, tompus, degustaciju dobrog vina ili dižestiva, budite sigurni da će to ostaviti kranje pozitivan utisak.


Smanjite troškove pomoću Digitalnog menija

Digitalni meni je u suštini vaš meni - u elektronskoj formi. To znači da je dostupan gostima na njihovom mobilnom uređaju. Potrebno je samo da učitaju vaš QR kod sa stola. 

Ako program koji koristite u poslovanju svog objekta to podržava (recimo Sky Barman), gost može samostalno, bez učešća konobara, kompletno da izvrši poručivanje. Jasno vam je da ovako sa istim brojem personala, možete uslužiti mnogo više gostiju - i to na značajno višem nivou.

Takva porudžbina je odmah vidljiva svima koji učestvuju u njenoj realizaciji (u kuhinji, za šankom, menadžeru...) i pristupa se njenoj realizaciji. Gost može u svakom trenutku da vidi trenutni status svoje narudžbine i da otprilike zna kada će biti uslužen. Ovim se proces usluživanja gostiju drastično ubrzava i pruža jedan vid moderne usluge koji pogotovu mlađi gosti jako cene.

Za sve to vam je potreban samo kvalitetan program koji koristite u poslovanju svog objekta, poput Sky POS-a. Možete ga besplatno isprobati i uveriti se sami u sve prednosti njegove primene.