Pon - Ned: 00h - 24h

Lokalizacija:

Digitalna transformacija restorana

Digitalna transformacija restorana

Zašto je investicija u digitalnu transformaciju restorana najbolja moguća poslovna odluka

 

Digitalna transformacija kao pojam je već dugo prisutan oko nas. Stalno slušamo i gledamo o potrebi digitalne transformacije, kako je to neophodno i ključno, o benefitima uvođenja takvog načina rada i slično. 

Da li je to baš tako i na šta se sve odnosi digitalna transformacija u poslovanju restorana - pokušaćemo da vam približimo u ovom tekstu. Pokušaćemo da vam kroz konkretne stvari sa kojima se susreće svaki ugostitelj, predočimo sve aspekte i najvažnije prednosti digitalizacije poslovanja.

Prelazak sa hemijske olovke na klik

Primenom ove transformacije iz korena se menja način funkcionisanja vašeg lokala. Ali bukvalno. Slikovito rečeno kao da sa hemijske olovke i papirića prelazite na računare (i ordermane) i program za ugostitelljstvo. 

Aktuelni Zakon o fiskalizaciji pred svakog ugostitelja stavlja obavezu digitalizacije u POS domenu (izdavanje i naplata fiskalnih računa). Ako je to već tako, zašto onda ne iskoristiti tu priliku da (sa malo nadogradnje) dobijete sve benefite digitalizacije poslovanja? Pod tom nadogradnjom pre svega podrazumevamo kvalitetan program za kompletno funkcionisanje ugostiteljskog objekta. Kasnije ćemo pokušati da pobrojimo sve najvažnije benefite koje vam takav način rada obezbeđuje, ali verujte da ih je zaista puno. Imajte na umu da od kvaliteta i spektra mogućnosti koje ima taj program za ugostiteljstvo koji nabavite, direktno zavisi i vaše poslovanje. Zato, u ovom segmentu uvek dajte prednost kvalitetu.

Nije pitanje da li treba, nego već zašto niste?

Savremeno poslovanje sve više podrazumeva upotrebu modernih tehnologija. I to se neće zaustaviti. Jednostavno ili ćete se prilagoditi tome ili ... Zato uskačite u taj voz što pre. Konkurencija već jeste.

Naravno da je svaki ovakav tehnološki iskorak skopčan sa nekom vrsta stresa i zebnje vlasnika, ali reći ćemo vam to ovako: sve je manje ugostiteljskih objekta koji u svom poslovanju ne koriste benefite nekog programa za ugostiteljstvo. Jednosatvno ako ne želite da vas pregazi konkurencija, ovo je prva stvar koju treba da uradite. 

Nijedan, ali apsolutno nijedan ugostitelj, se nije vratio na manuelni rad. Postoje samo oni koji su pokušali da uštede kupovinom manjeg kvalitetnog IT rešenja. Već smo napomenuli da su cene manje više slične (za raliku od mogućnosti i kvaliteta) i zato vam najiskrenije savetujemo da se ne kockate sa tako bitnim stvarima.

Uostalom najbolje je da isprobate neke od tih rešenja za digitalizaciju i vidite da li je to ono što vam odgovara.
Za Sky POS znamo da ga možete besplatno isprobati, verovatno to mogu i neki drugi softveri.

Benefiti primene digitalne transformacije restorana

Zašto je digitalna transformacija toliko moćna? Odgovor je prost:  zato što vam istovremeno omogućava obe esencijalne stvari od kojih zavisi vaš profit:

  • Povećanje prihoda - kroz pružanje mogućnosti širenja tržišta i načina usluživanja gostiju.

  • Smanjenje troškova - kroz automatizaciju i ubrzanje mnogih postojećih poslovnih procesa (naručivanja, pripreme, usluživanja, izdavanje računa, naplate, pozadinskih poslova...) na nov - digitalni način.

Ovo je idealan scenario za svakog ugostitelja. Naravno, digitalna transformacija zahteva i neke svoje preduslove, ali su benefiti zaista toliki da sa pravom možemo reći da je to najbolje moguće ulaganje u vaš biznis. Krenućemo od povećanja prihoda.

Povećanje prihoda sprovođenjem digitalne transformacije

Ovde imamo više aspekata kako ova promena u poslovanju može povećati vaše prihode. Možda svakako najznačajniji je mogućnost da iskoračite sa uslugama i van vašeg objekta.

Online poslovanje - podrazumeva poručivanje iz vaše ponude i putem interneta. Od pandemijskih uslova poslovanja pa do danas taj oblik poslovanja stalno rate. To za vas znači enormno širenje tržišta, uz minimalne troškove. Odjednom su vaši potencijalni klijenti - svi koji imaju internet. Vaše je samo da im se marketinški približite, ali to je neka druga tema.

U online poslovanju, postoji više modaliteta (poručivanje direktno preko vašeg sajta ili ROS platforme, sa vašom dostavom ili ne, preko platforme kurirskih službi...). Ovo je krajnje individualno i u zavisnosti od vašeg biznis modela. Analizirajte svoje mogućnosti  i donesite odluku u kojem ćete obliku realizovati ovu zaista sjajnu poslovnu priliku. Imajte na umu da je najbolje (i najjeftinije) kada je sve pod vašim direktnim nadzorom (sistem za naručivanje, dostava...), ali i najteže za organizovanje i rukovođenje. Nađite optimalni balans za vas.

Veća kontrola i mogućnost upravljanja poslovanjem - možda i najviše promenu osete sami vlasnici i menadžeri. Toliko će vam biti lakše, toliko ćete biti rasterećeni obaveza da nećete verovati. To je opšti zaključak većine vlasnika restorana. A pri tom - poslovanje će biti značajno bolje i u finansijskom i u organizacionom smislu. Još ako koristite neki od najboljih programa (recimo Sky POS), nebo je granica. Takvi softveri vam daju mogućnost da puno toga odradite i preko svog mobilnog aparata (pa makar vi trenutno bili i na moru). Prosto ćete osetiti taj dah slobode u svom životu.

Sve ovo vam ostavlja mnogo više vremena da se najzad bavite unapređenjem poslovanja i prihodima. Teško da ćete imati bolju priliku.

Brža i kvalitetnija usluga gostiju - primenom kvalitetnog POS softvera (i hardvera) značajno ubrzavate uslugu vaših gostiju. Pri tome, sve to podiže nivo usluge na jedan potpuno novi nivo. A takvo korisničko iskustvo, pogotovu mlađi ili platežno sposobni gosti, i te kako vrednuju i cene. Često je to i parametar na osnovu kojeg se opredeljuju gde će ostaviti svoj novac. Jednostavno gosti sve više zahtevaju modernu, brzu i kvalitetnu uslugu. U takve lokale se rado vraćaju i postaju stalne mušterije. A to treba da vam je visoko na listi biznis prioriteta.

Digitalni meni - Ako klasične menije u vašem lokalu zamenite digitalnim, postižete više ciljeva odjednom.
Prvo, nema više potrebe za štampom menija svaki put usled neke izmene.
Drugo, svaka promena se radi centralizovano i lako i odmah je vidljiva u svakom od njih (promena cena ili asortimana, specijalna akcija, dnevni meni, happy hour...).
Treće, stvarate mogućnost da gost sam može da poruči šta želi (bez učešća konobara) što vama značajno štedi resurse (pogredajte više o Sky Barman aplikaciji).
Četvrto, postoji čitav niz psiholoških tehnika oko kreiranja menija. Njihovom primenom, možete potencirati i istaknuti nešto iz vaše ponude (više o tome smo pisali u tekstu Kako napraviti meni za bolje iskustvo gostiju).
Peto, svaka vrsta analize (šta se poručuje, koliko, kada) - sve vam je to dostupno na par klikova.

Program lojalnosti - ovakvi programi nude mogućnost da nagradite vernost vaših gostiju. To konkretno znači da gosti stiču pravo na popuste (na osnovu njihove potrošnje preko kartice lojalnosti), To mogu biti besplatna pića, popusti, dostava i slično. Ovde je jedini preduslov da vaš program za ugostiteljstvo može da sprovede lojaliti program.

Personalizovane i specijalne ponude - na osnovu prethodnih iskustava u poručivanju, formirajte atraktivnu ponudu personalizovanu baš za određenog gosta i time povećajte svoj promet. Svako se obraduje kada primeti tu vrstu pažnje i brige o potrošaču. Neretko gost i iskoristi takvu ponudu. Naravno, sve ovo zavisi od mogućnosti programa koji ste nabavili.

Smanjenje troškova sprovođenjem digitalne transformacije

Pored niza novih mogućnosti, digitalna transformacija vam donosi i značajne uštede u smislu efikasnijeg i produktivnijeg poslovanja. Automatizacija je drugo ime za digitalizaciju poslovanja. U prevodu, isti posao se sada radi mnogo brže i jednostavnije, što znači da ga možete uraditi sa manjim angažovanjem pre svega ljudskih resursa.

Automatizacija poslovnih procesa - uvođenjem programa za ugostiteljstvo, sve postaje mnogo jednostavnije. Neki klasičan scenario izgleda otprilike ovako: gost može pomoću digitalog menija sam da poruči šta želi ili ga uslužuje konobar sa mobilnim terminalom. U obe varijante, istog sekunda, porudžbina se vidi u sistemu (šank, kuhinja, menadžer...) i nema potrebe za šetanjem i dovikivanjem osoblja. Naravno, kada porudžbina bude spremna, konobar je odmah obavešten o tome i ostaje samo da se usluži gost. Ne može brže.Pri tome, gost sve vreme može da prati u kom je statusu njegova porudžbina. Kada dođe vreme za naplatu, konobar sve završava kod stola gosta (račun, naplata kešom ili karticom...). Nema bespotrebnog šetanja do štampača ili POS terminala, a pri tom te transakcije vlasnik objekta može da vidi na svom mobilnom telefonu - ma gde se trenutno nalazio. Naravno, na telefonu mora da ima instaliranu Sky Mobile aplikaciju.

Sastavnice - bez izrade sastavnica (normativa) ne možete uvesti unificiranost kvaliteta ponude. Još kada se te sastavnice povežu sa stanjem zaliha, jednostavno prestaje potreba za ogromnim poslom ažuriranja stanja. Pustite neka to softver radi umesto operativaca, mnogo je bolji u tome. 

Automatizacija pozadinskih poslova - silno vreme se nekad gubilo na izradu dnevnih, periodičnih i ostalih izveštaja. Sada se sve to radi na jedan klik. Imate mogućnost da formirate ne samo zakonski obavezne izveštaje, nego možete da imate i sopstvene varijante. Pročitajte više o Sky Office aplikaciji.

Nabavke, inventar, prodaja, crtanje grafičkih stolova - sve je to maksimalno automatizovano i olakšano.

Popis na jedan klik - kada koristite kvalitetan program za ugostiteljstvo, bilo koji popis (redovni, vanredni, personalni, magacina, šanka...) svodi se na trivijalnost. Jednostavno, svi podaci su u međusobnoj koorelaciji i dovoljan je jedan klik da bi ste mogli da izvršite popis. 

Stanje zaliha - i ova muka je iza ugostitelja. Moderan program za ugostiteljstvo će voditi računa umesto vas i o potrošnji i o trenutnom stanju. Naravno da će vas alarmirati po potrebi ako je vreme da dopunite zalihe. Možete čak, uz malo truda, imati i informacije o datumima isticanja roka upotrebe materijala, potrebnim količinama, predikciji potrošnje... Ako optimizujete proces nabavki, vi ste sigurno na putu uspeha.

Kontrola troškova - o troškovima koji su rak rana svakog ugostiteljskog objekta smo napisali celu elektronsku knjigu Barska ekonomija.

Rad sa eFakturama - svaki ugostitelj dobro zna o čemu se ovde radi. Puni rokovnici zabeleški, precrtavanja, planiranja, valuta... Generalno, rad sa SEF-om, eFakturama, eOtpremnicama, nekad su bile noćna mora za ugostitelje. Na sreću sada postoje mnogo jednostavnija rešenja. Ako koristite kvalitetan program za ugostiteljstvo, sve to se radi brzo i elegantno. Možda još važnije je i to što ne postoji mogućnost previda, zagubljivanja...

Dokumentacija za knjigovođe - sve što je potrebno za knjigovođu već postoji u digitalnom obliku i spremno je za preuzimanje i dalju obradu. Knjigovođe su nekad izbegavale da uopšte uzmu ugostiteljske objekte za svoje klijente a danas ih jure da se integrišu sa njihovim programima.

Integracija sa PaySpot-om - kada se izvrši ova integracija, proces izdavanja računa i naplate postaje maksimalno automatizovan i brz. Prestaje bilo kakva potreba za manuelnim unosom podataka preko POS terminala i time se eliminiše svaka mogućnost greške. U praksi se ovo pokazalo kao izvanredno rešenje koje vole i gosti i personal. 

KPI - efikasno i jednostavno pratite glavne pokazatelje učinka. Još jedan moćan alat u rukama uspešnih ugostitelja.

Kitchen display – Uvođenjem ovog sistema još više automatizujete i ubrzavate procese u svom restoranu.
Naime, uvođenjem Kitchen display sistema sve što poruče gosti (preko konobara ili samotalno), istog trena se vidi na displeju u kuhinji i može se odmah pristupiti realizaciji. Time se izbegavaju nesporazumi u prenošenju informacija  i ubrzava opsluživanje gostiju. Pri tome, gost sve vreme može da prati status svoje porudžbine. Kada ona  bude gotova, to je odmah vidljivo i personalu i gostima. Na ovaj način se pre svega konobari rasterećuju obaveza što ostavlja više prostora za drugačiju i efikasniju organizaciju. 

Mogli bi da nabrajamo još puno toga. Ali nije cilj ovog teksta da vas iznuri, već da vam ukaže na najznačajnije stvari. Mislimo da smo naveli već sasvim dovoljno argumenata da shvatite svu neophodnost digitalne transformacije svakog restorana. Bilo koje veličine, vrste, namene, broja stolova... 

Za ozbiljan posao izaberite ozbiljne profesionalce

Danas na tržištu postoji veliki izbor i hardvera i softvera za potrebe ugostitelja. Sigurni smo da ćete lako pronaći za vas dobitnu kombinaciju. Posavetujte se sa nekim ko je već prošao ovu fazu i vidite njihova iskustva. Ključno je da znate šta vama zaista treba i da to i nabavite brzo i lako. 

Naš savet je da se u sve ovo upustite isključivo sa dokazanim profesionalcima. Cena digitalizacije je manje više svuda slična, ali zato kvalitet nije. Oni najbolji su tu na tržištu već godinama. Sa njima možete završiti celu priču na temu digitalizacije (program + oprema) na jednom mestu. Takvi igrači sigurno su u stanju da vam daju i finansijski bolje uslove. 

Jako je važno da insistirate na pravoj, a ne na deklarativnoj tehničkoj podršci. U protivnom, taj softver sutra može postati vaša glavna glavobolja. Raspitajte se, pa delujte - brzo i profesionalno, jer benefiti su ogromni.