Pon - Ned: 00h - 24h

Lokalizacija:

ESIR - Elektronski Sistem za Izdavanje Računa

ESIR - Elektronski Sistem za Izdavanje Računa

Sve što treba da znate o ESIR-u - Elektronskom Sistemu za Izdavanje Računa

 

Fiskalne kase odlaze u prošlost i kao pojam ne postoji više ni u novom Zakonu o fiskalizaciji (donet 2022. godine). Ovaj nekad nezamenljiv uređaj polako odlazi u istoriju. Na njihovo mesto dolaze modernija rešenja, koja rade sve to isto - ali i još mnogo toga. Savremeni sistemi za fiskalizaciju se nazivaju  EFU - elektronski fisklani uređaji, i mogu biti hardverski i softverski. Sastoje se iz tri glavne komponente:

Sve ove komponente mogu biti ili hardverske ili softverske prirode i tek integrisane u jedinstvenu funkcionalnu celinu predstavljaju moderno rešenje za fiskalizaciju – elektronski fiskalni uređaj (EFU). Svako takvo rešenje mora biti odobreno od nadležne poreske uprave Republike Srbije i na njihovom sajtu postoji precizan Registar odobrenih elemenata elektronskog fiskalnog uređaja. Ipak, akcenat ovog teksta će ipak biti na ESIR-u kao fundamentalnom činiocu svakog rešenja za fiskalizaciju. 

Šta je to ESIR i čemu služi?


Elektronski sistem za izdavanje računa čini srž fiskalizacije. Njegova uloga je da izkalkuliše podatke za fiskalni račun i da ih prosledi PFR-u. Kada dobije nazad obrađene podatke od PFR-a ( on komunicira sa serverima poreske uprave), pristupa se štampanju fiskala.

 

Osnovni i napredni ESIR

U zavisnosti od funkcionalnosti koje poseduje, može biti osnovnih i naprednih karakteristika.

Osnovni - u potpunosti može odgovoriti na bazične zahteve u vezi izdavanja fiskalnih računa. Postoji ih dosta na tržištu, a neki su registrovani od strane Poreske uprave RS. Čak je i sama Poreska uprava RS napravila i besplatno distribuira svoju softversku verziju ove vrste softvera na Android platformi, ali ovo rešenje ima svoje izražene limite. Ipak, za nekog ko zaista retko izdaje fiskale svakako može predstavljati privremeno rešenje – Elektronski sistem za izdavanje računa poreske uprave RS.

Napredni - takođe ih ima dosta na tržištu. Od osnovnih se razlikuju po dodatnim funkcionalnostima, brzini i pouzadnosti rada. Imaju i mogućnost da se lako uklope i integrišu u ostale softvere neophodne za funkcionisanje privrednih subjekata. Naravno i oni moraju proći filter nadležnih poreskih organa i biti sertifikovani za upotrebu na našem tržištu.

Benefiti naprednih ESIR programa


Ako izaberete stvarno kvalitetan softver za fiskalne poslovne procese, značajno ćete uštedeti u kasnijim fazama poslovanja (izdavanje avansnih računa, vođenje kompletnog poslovanja objekta, računovodstveni i knjigovodstveni aspekt...). 

Iz tih razloga, savetujemo Vam da za tako važan segment Vašeg biznisa pažljivo izaberete zaista proveren program odnosno iskusne profesionalce iz te oblasti. Prepoznaćete ih po tome što su već dugo prisutni na tržištu, mogu da Vam urade kompletnu ekspertizu optimalnog rešenja i kod njih možete sve da završite na jednom mestu - brzo i lako.

 

ESIR kao deo većeg poslovnog softvera


Izdavanje fiskalnog računa nije samo po sebi svrha. Najčešće je to završna faza složenijeg poslovnog procesa, koji se završava izdavanjem i štampanjem istog. U skladu sa tim, ovakav softver nije izolovano ostrvo, pa je najbolje rešenje da on bude modul sveobuhvatnijeg poslovnog programa za poslovanje celokupnog objekta. Time eliminišete potrebu za dupliranim unosom istih podataka i obezbeđujete apsolutnu kompatibilnost i integritet podataka.

Iskoristite fiskalne podatke da uštedite svoje vreme i olakšajte obaveze

Podaci sa fiskalnih računa nisu korisni samo kupcu i Poreskoj upravi RS. Oni predstavljaju početnu tačku Vašeg digitalnog poslovanja. U sebi sadrže mnogo podataka neophodnih za dalje sagledavanje poslovanja.  Na osnovu njih, lako je kasnije izvući bilo kakav izveštaj, steći sliku o prodaji pojedinih artikala, produktivnosti i efikasnosti personala, analizirati ekonomske pokazatelje, voditi zalihe, računovodstvo, knjigovodstvo, .. Sve ovo drastično olakšava i ubrzava kasnije faze poslovanja i time štedi Vaše vreme i novac. 

Naravno, preduslov za sve to je da Vaš ESIR program bez ikakvih problema komunicira i razmenjuje podatke sa ostalim softverima koje koristite za svoje poslovanje. 

Prebacite brige o Zakonu na profesionalce i smanjite rizike po poslovanje

Vođenje bilo kog biznisa je zahtevan posao sam po sebi, i ne ostavlja mnogo vremena za brigu o primeni važećih poreskih normi i za praćenje eventualnih izmena. Zato je pametno, brigu o tome prepustiti proizvođaču softvera. Oni moraju imati dovoljno resursa i kapaciteta da obezbede usaglašenost svog programa sa svim pozitivnim zakonskim rešenjima - u svakom trenutku. To podrazumeva da je njihov softver za nijansu skuplji, ali kazne za nepoštovanje fiskalnih Zakona su drakonske i ne treba Vam taj rizik.  


Nulta tolerancija Poreske uprave RS

Svaka država, pa i naša, posebno je osetljiva i revnosna u vezi primene poreskih propisa i pravila. Bilo koji deo poslovanja vezan za fiskalizaciju je toliko osetljiv, da svaka improvizacija može skupo da Vas košta. Zato je ključno da se oslonite na dokazana i proverena rešenja, ovaj segment ne ostavlja prostor za amaterizam. Kazne propisane od strane države su ogromne, čak može da dođe i do kompletnog zaustavljanja poslovanja. Ne treba Vam takvo iskustvo, zato za ovaj segment poslovanja izaberite provereno dobrog partnera i time kupite ne samo program, već i svoj mir. Slično važi i za kupovinu POS opreme neophodne za poslovanje objekta.

 

Kako do prepoznate kvalitetan ESIR program

Na tržištu postoji veliki broj proizvođača ovih programa, zato smo sigurni da ćete uspeti da za sebe izaberete najbolji. Danas, u moru ponuda, najteže je prepoznati stvarno kvalitetan softver. Ako ste pred tom dilemom, možete probati da se oslonite na iskustva drugih. To je najčešće subjektivna procena, ali svakako je nekad relevantnija od poruka agresivnog marketinga.  

Nabrojaćemo samo par preporuka koje mogu da Vam budu od pomoći da procenite da li stvarno imate posla sa ozbiljnim profesionalcima:

  • Ozbiljne firme imaju svoj program koji funkcioniše na našem tržištu već godinama unazad.
  • Softver mora biti licenciran od strane Poreske uprave RS i u svakom trenutku mora biti apsolutno usaglašen sa bilo kojim izmenama koje Poreska uprava RS propiše.
  • Postoji permanentna usaglašenost sa pozitivnim zakonskim propisima Poreske uprave RS iz oblasti fiskalnog poslovanja.
  • Poželjno je da ovaj softver bude deo sveobuhvatnijeg programa za funkcionisanje celog objekta. Ako to nije slučaj, neophodno je da se zahteva apsolutna kompatibilnost i integritet podataka u transferu.
  • Zahtevajte punu garanciju na opremu, softver, rad... Ozbiljni partneri nekad daju i zamenske uređaje o svom trošku u toku garantnog perioda, nekad imaju dužu garanciju od zakonske.
  • Postoji mogućnost iznajmljivanja POS opreme, što potpuno relaksira najzahtevnije početne faze poslovanja.
  • Po pitanju opreme sarađuju sa vodećim svetskim brendovima.   
  • Instalaciju opreme i softvera su u stanju da urade brzo i lako
  • Sprovode neophodnu obuku personala
  • Moraju da imaju kapacitete i resurse da Vas podrži u režimu 24/7, ali stvarno! Vaš biznis ne sme da trpi tuđu ležernost i mora uvek postojati mogućnost brzog kontakta.
  • Preko njih možete nabaviti sve što Vam je potrebno – i programe i POS opremu, brzo i lako.
  • U stanju su da Vam pruže povoljne finansijske aranžmane.

 

Primer kvalitetnog i naprednog ESIR rešenja
Sky POS program


Jedan od zastupljenijih programa na ovu temu koji je godinama prisutan na domaćem tržištu je svakako - Sky POS. Broj njegovih korisnika je drastično skočio nakon primene novog Zakona o fiskalizaciji (2022. godine), kada je većina privrednih subjekata prešla na moderna tehnološka rešenja. Reč je o programu koji u sebi sublimira sve što je potrebno za kompletno i lako upravljanje celokupnim objektom bilo koje namene. Naravno, u sebi ima i deo koji predstavlja ESIR modul (takođe ima i svoj PFR modul) za izdavanje fiskalnih računa. Veoma je zastupljen u kompletnom POS sektoru  - od ugostiteljstva, maloprodaje, pekara, investitora… Delo je domaće pameti i licenciran je od strane Poreske uprave RS. Napravljen je najmodernijim alatima i od konkurencije se odvaja svojim naprednim funkcionalnostima, brzinom i pouzdanošću. Broj restorana, kafića, pekara, u kojima ga možete videti otada se stalno povećava. Prisutan je i u zemljama u okruženju.

Prateći napredne trendove u svojoj oblasti, razvijeni su dodatni moduli koji omogućavaju primenu najnaprednijih tehnoloških rešenja poput:

  • Sky Tablet – modul namenjen za operativan rad konobara, prodavaca, šankera, čekera na lokaciji.

  • Sky Office – modul namenjen za nabavku, prodaju, inventar, definisanje podavaca i raznih šifarnika, crtanje grafičkih prostora, kao i praćenje celokupne prodaje kroz neograničen broj izveštaja.

  • Sky Mobile - namenjen je za menadžere i vlasnike koji žele da prate svoje poslovanje preko mobilnog telefona - u realnom vremenu i sa bilo koje lokacije.

  • Sky Touch – modul namenjen za konobare i prodavce koji mogu daljinskim putem da prave porudžbine i naplaćuju usluge.

  • Sky Kitchen – modul namenjen za automatizovanu komunikaciju između personala – konobara, kuvara, šankera, koji mogu da prate i obrađuju porudžbine u kuhinji, šanku kao i na ostalim lokacijama.

  • Sky Barman - idealna za goste ugostiteljskih objekata koji mogu daljinskim putem praviti porudžbine.

Sky POS je uspešno razvio saradnju sa vodećim svetskim kompanijama koje se bave proizvodnjom POS opreme (zastupljeni su brendovi poput HP, Shuttle, STAR, SUNMI, Zebra, Identiv...). Šta god da Vam zatreba od POS opreme vrhunskog kvaliteta, budite sigurni da ćete kod njih pronaći. Svoja softverska rešenja su maksimalno optimizovali za rad na toj opremi. To znači maksimalnu pouzdanost i brzinu u radu čak i nakon garantnog roka. Imaju sopstveni višejezični Call Centar za tehničku podršku koja je tu za korisnike u režimu 24/7. 

Kao zastupnici i ovlašćeni partneri eminentnih svetskih brendova POS opreme, Sky POS je u prilici da Vam ponudi integralno (hardversko i softversko) rešenje za kompletnu POS problematiku, po zaista povoljnim komercijalnim uslovima. Nakon odrađene ekspertize i dimenzionisanja optimalnog rešenja, lako ćete u saradnji sa Sky POS-om odabrati kombinaciju koja je najprimerenija Vašim potrebama.